JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2013/ekdromi14.4.13

Τη Κυριακή 14 Απρίλη 2013 πραγματοποιήσαμε μια πανέμορφη εκδρομή στη Δημητσάνα και στο Λούσιο ποταμό. Ο καθένας μπορούσε να διαλέξει αν ήθελε να κάνει πεζοπορία  ή rafting στο Λούσιο ποταμό ή να ακολουθήσει το τουριστικό πρόγραμμα.

Ξεκινήσαμε στις 7:20 το πρωί από τη Νίκαια με τρία πούλμαν και, αφού πήραμε και τους φίλους μας από το  μετρό Αιγάλεω, μετά από μια στάση στο Σπαθοβούνι φτάσαμε στη Δημητσάνα. Αφήσαμε εκεί τους « τουρίστες » μας, για να επισκεφθούν το Μουσείο Υδροκίνησης και να περιηγηθούν το όμορφο και ιστορικό χωριό και στη συνέχεια τη Μονή Φιλοσόφου.

Οι πεζοπόροι ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας από τη Δημητσάνα και κατηφορίσαμε το παλιό πέτρινο μονοπάτι μέχρι τη γέφυρα του Λούσιου. Σε πολλά σημεία τα πλούσια νερά της περιοχής κυλούσαν μέσα στο μονοπάτι και έκαναν τη πορεία δύσκολη για αυτούς που δεν είχαν μεριμνήσει να φέρουν αδιάβροχα παπούτσια. Μετά από διαδρομή περίπου μιας ώρας φτάσαμε στη γέφυρα και περνώντας στην αριστερή πλευρά του ποταμού κατευθυνθήκαμε προς τη Μονή Φιλοσόφου. Ο γραφικός καλόγερος της Μονής μας καλωσόρισε και μας προσέφερε δροσερό νερό και λουκουμάκι. Επισκεφτήκαμε την εκκλησία   και  αφού ξεκουραστήκαμε πήραμε το πλακόστρωτο μονοπάτι για τη Μονή Προδρόμου.

Περάσαμε πρώτα από την αρχαία μονή Φιλοσόφου και συνεχίσαμε  πλάι στο ποτάμι μέσα από πυκνή βλάστηση και φτάσαμε στο μικρό γεφυράκι φτιαγμένο πάνω στους βράχους και από κάτω τα ορμητικά νερά του Λούσιου να πέφτουν με βοή αφρίζοντας και στη διάρκεια των αιώνων να κατατρώγουν τους βράχους και να σχηματίζουν μικρούς καταρράκτες. Αφού βγάλαμε φωτογραφίες στη συνέχεια ανηφορίσαμε από την αριστερή πλευρά του ποταμού για τη Μονή Προδρόμου, που όμως έκανε αδύνατη την επίσκεψή της γιατί ήταν  κλειστή λόγω της  μεσημεριανής σιέστας. Η θέα της από μακριά εντυπωσιακή σκαρφαλωμένη ψηλά έτσι όπως είναι κτισμένη στην τεράστια εσοχή των βράχων. Έπειτα πήραμε το μονοπάτι κατηφορίζοντας  για την αρχαία Γόρτυνα. Περάσαμε το δεύτερο γεφυράκι και φτάσαμε στη νεροτριβή του μοναστηριού  και συνεχίσαμε μέχρι το νερόμυλο του Κόκορη. Φτάνοντας στην Αρχαία Γόρτυνα  θαυμάσαμε τα ερείπια του αρχαίου ιερού του Ασκληπιού που υπήρχε στο σημείο αυτό, με τα λουτρά και το ναό του θεραπευτή θεού, καθώς και μέρος των τειχών της αρχαίας πόλης. Στη συνέχεια ξαπλώσαμε στη σκιά των δέντρων  πάνω στο ανοιξιάτικο καταπράσινο χαλί της φύσης με τα χιλιάδες αγριολούλουδα μέχρι που ήλθαν τα πούλμαν λίγο καθυστερημένα και μας παρέλαβαν και αναχωρήσαμε για την Καρύταινα.

Όσοι επιθυμούσαν να λάβουν μέρος στο rafting, γύρω στα 25 άτομα συνολικά, κατευθύνθηκαν με το πούλμαν στο χωριό Μάραθα, όπου επέλεξαν τον εξοπλισμό τους στις εγκαταστάσεις Trekking και έφυγαν για τη γέφυρα του Ατσίχολου. Εκεί επιβιβάστηκαν σε βάρκες και μετά από τη σχετική εκπαίδευση ξεκίνησαν τη διαδρομή τους στο Λούσιο και τον Αλφειό ποταμό, γύρω στα 6 - 7 χλμ. Έγιναν δύο στάσεις, για να πιούν τσάι ή αναψυκτικό, όσοι ήθελαν, και για να εκπαιδευθούν στην κολύμβηση στο ποτάμι, και συνέχισαν για τον καταρράκτη, όπου κάποιοι έκαναν μπάνιο. Στο τέλος της διαδρομής τους περίμεναν λεωφορεία της Εταιρείας με τα οποία επέστρεψαν στα Μάραθα, όπου γευμάτισαν και έπειτα πήγαν για καφέ στη Καρύταινα.

Στο μεταξύ οι « τουρίστες » και όσοι κουράστηκαν κάνοντας τη διαδρομή ως τη μονή Φιλοσόφου έφυγαν για Δημητσάνα, σε ταβέρνα της οποίας γευμάτισαν και έπειτα συνέχισαν ως την Καρύταινα. Εδώ  περπάτησαν  κάνοντας βόλτα στα δρομάκια της,  καθώς και μέχρι τα δυο γεφύρια της. Όσοι επιθυμούσαν ανέβηκαν  στο ονομαστό Κάστρο της  με την υπέροχη θέα .  Όλοι μαζί επιβιβαστήκαμε στα πούλμαν και ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στη Νίκαια.