JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2013/ekdromi30.1.13

Μετά τη μεγάλη επιτυχία των ανοιξιάτικων και φθινοπωρινών παιδικών εκδρομών του «Φυσιολάτρη», την Τετάρτη στις 30 Ιανουαρίου 2013 επιχειρήσαμε για πρώτη φορά μια εξόρμηση και στα χιόνια! Επιλέξαμε τη μέρα αυτή που τα παιδιά δεν είχαν σχολείο λόγω της γιορτής των 3 Ιεραρχών και, όπως αποδείχτηκε  η συμμετοχή τους ήταν αθρόα, αφού συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 120 παιδιά!

Ξεκινήσαμε λοιπόν με δύο διώροφα και δύο 50άρια πούλμαν από τη Νίκαια, στις 8 η ώρα περίπου. Αφού παραλάβαμε και τους υπόλοιπους μικρούς και μεγάλους φίλους από το Μετρό και άλλα σημεία κατευθυνθήκαμε προς το Κιάτο, όπου και έγινε μια στάση. Οι μικροί μας φίλοι είχαν ήδη λάβει μέρος, μέσα στο πούλμαν, σε ένα κουίζ γνώσεων σχετικών με τα μέρη που θα επισκεπτόμασταν τη μέρα εκείνη.

10 χλμ. πριν από την πόλη των Καλαβρύτων, φτάσαμε στο Μέγα Σπήλαιο, χτισμένο σε ένα άγριο και απότομο βράχο, όπου παραμείναμε για μία ώρα περίπου. Προσκυνήσαμε την εικόνα της Παναγίας, που, όπως λέγεται, φιλοτεχνήθηκε από τον Ευαγγελιστή Λουκά, κατεβήκαμε και στο σπήλαιο και είδαμε τα κειμήλια που φυλάσσονται στο μοναστήρι – Φάρο της Ορθοδοξίας και φρούριο κατά των Τούρκων κατακτητών στα δύσκολα χρόνια. Τέλος, θαυμάσαμε και τη μοναδική θέα που μας προσφέρει από ψηλά, μιας και το μοναστήρι διαθέτει  8 ορόφους συνολικά. Παρά τις επανειλημμένες πυρπολήσεις, λεηλασίες και καταστροφές που υπέστη υψώνεται περήφανο στη θέση αυτή, για να θυμίζει την παλαιότερη και πρόσφατη ένδοξη ιστορία μας. Προχωρώντας για τον τελικό προορισμό μας προσπεράσαμε το όμορφο χωριό των Καλαβρύτων και το μνημείο του ολοκαυτώματος της νύχτας της 13/12/1943 σε έναν ανηφορικό λόφο λίγο έξω από αυτό και κατευθυνθήκαμε προς το Χιονοδρομικό Κέντρο. Ήμαστε εκεί λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι και, αφού συγκεντρώσαμε όσα παιδιά ήθελαν να συμμετάσχουν, ξεκινήσαμε τα παιχνίδια στο χιόνι. Πρώτα, μικροί αλλά και όσοι μεγάλοι ήθελαν έφτιαξαν χιονάνθρωπους, στολίζοντάς τους με κουκουνάρια, κασκόλ, γυαλιά, σκουφάκια και ό,τι άλλο διέθετε ο καθένας, σε ένα χώρο που περιφράξαμε για ασφάλεια με κόκκινη κορδέλα. Μετά τους χιονάνθρωπους σειρά είχε η σκοποβολή με χιονόμπαλες. Το σημάδι, ένα μεγάλο κλαρί, στήθηκε και σε λίγο τα παιδιά με μεγάλες ή μικρές μπάλες χιονιού σημάδευαν, πετυχαίνοντας συνήθως το στόχο τους. Η « επιτροπή βραβείων », στο τέλος, βράβευσε τους 2 καλύτερους χιονάνθρωπους και τους νικητές στο σημάδι.

Στο διάστημα αυτό των παιχνιδιών οι υπόλοιποι είτε παρέμειναν μέσα στο σαλέ, πίνοντας καφεδάκι ή γευματίζοντας είτε έξω από αυτό καθισμένοι στις καρέκλες, απολαμβάνοντας τη λαμπερή μέρα και την πανέμορφη θέα ολόγυρα. Φυσικά, όσοι ήθελαν και γνώριζαν, έκαναν σκι στις πίστες, έλκηθρο στις χιονισμένες κατηφοριές ή απλά έπαιζαν χιονοπόλεμο.

Κατά τις 4 το απόγευμα αφήσαμε το χιονοδρομικό κέντρο και κατηφορίσαμε προς τα Καλάβρυτα. Εδώ παραμείναμε για μιάμιση περίπου ώρα, κάποιοι τρώγοντας και πίνοντας κάτι συνοδεύοντάς το με κανένα γλυκό από τα παραδοσιακά μαγαζάκια του χωριού ενώ άλλοι κάνοντας βόλτες στα όμορφα στενάκια και τους πεζόδρομους του ιστορικού και μαρτυρικού αυτού χωριού, που στις μέρες μας  δέχεται εκατοντάδες τουρίστες ιδίως το χειμώνα.

Αναχωρήσαμε για τη Νίκαια κατά τις 6 η ώρα, δώσαμε μέσα στο πούλμαν τα βραβεία στους νικητές του κουίζ καθώς και των παιχνιδιών στο χιόνι και μετά από μια στάση στο δρόμο μας ξεκινήσαμε πάλι για τη « βάση » μας, ευχόμενοι να επαναληφθεί κάτι τέτοιο και τον επόμενο χειμώνα.