Το Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2021,  ο Φυσιολάτρης πραγματοποίησε μια εκδρομή στον Πάρνωνα, σε ένα όμορφο παραδοσιακό χωριό στον κατάφυτο Πάρνωνα,  στις όμορφες Καρυές. Μια εκδρομή, στα υπέροχα μονοπάτια που ανοίχτηκαν πρόσφατα γύρω από το χωριό.

Ξεκινήσαμε από τη Νίκαια και, αφού πήραμε και κάποιους φίλους μας από το μετρό Αιγάλεω, φύγαμε για Κόρινθο. Στη συνέχεια παίρνοντας τον δρόμο προς Τρίπολη , μετά από μια σύντομη στάση  για καφέ στο Αρτεμίσιο, κατευθυνθήκαμε προς τη Σπάρτη. Μετά από λίγο  αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο και στρίψαμε αριστερά προς τα χωριά του Πάρνωνα.

Φτάσαμε στο  χωριό Καρυές Λακωνίας,  με σήμα κατατεθέν τα  ομοιώματα από τις όμορφες Καρυάτιδες ψηλά στην είσοδο του χωριού. Το χωριό είναι χτισμένο στις δυτικές πλαγιές του Πάρνωνα σε υψόμετρο 950 μέτρων, στη θέση της ομώνυμης αρχαίας πόλης, στην οποία οφείλουν το όνομά τους, κατά μία εκδοχή, οι Καρυάτιδες του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών.

Από εδώ ξεκινούν αρκετά πρόσφατα σηματοδοτημένα κυκλικά μονοπάτια που διασχίζουν το βουνό με τα έλατα, τη μαύρη Πεύκη και τις καστανιές και καταλήγουν στην πλατεία του χωριού.

Οι πεζοπόροι μας διάλεξαν να περπατήσουν σε δυο διαδρομές. Μία 5ωρη το μονοπάτι της Καστανιάς, μέσα στα έλατα, που ξεκινούσε από το χωριό και ανέβαινε ψηλά στο βουνό προς το δάσος του Αη Γιώργη , περνούσε μέσα από πυκνό δάσος με καστανιές, βελανιδιές, πλατάνια, έλατα τα μαυρόπευκα στις πλαγιές του Πάρνωνα ανατολικά από το χωριό.

Έχει συνολική υψομετρική διαφορά των 650 μέτρων, αλλά αποζημιώνει με τα εκπληκτικά τοπία της, τις ανέγγιχτες ρεματιές με τις παλιές βρύσες (βρύση Ντεβέκου) καθώς και τους καταρράκτες, και βέβαια τις πανέμορφες καστανιές που υπάρχουν παντού.

Προς το τέλος της διαδρομής οι ορειβάτες  συνέχισαν στο μονοπάτι της βελανιδιάς μέχρι την γέρικη βελανιδιά το Αη Θανάση  και ύστερα επέστρεψαν στο χωριό.

Μια δεύτερη μικρότερη διαδρομή  είχε διάρκεια 3 ωρών , μέσα σε δάσος με καστανιές, καρυδιές, έλατα και άλλα δέντρα και στην αρχή ήταν κοινή με την πρώτη ομάδα.

Στη συνέχεια ακολούθησε το μονοπάτι της βελανιδιάς και έφτασε μέχρι την χαρακτηριστική βελανιδιά του Αη Θανάση, που είναι σύμφωνα με την παράδοση η μητέρα όλων των βελανιδιών που σκεπάζουν σήμερα τον Πάρνωνα.

Η επιστροφή  στο χωριό έγινε από μονοπάτι και στη συνέχεια  από ένα χωματόδρομο. Ο καιρός πολύ καλός για την εποχή του, με αρκετό ήλιο και καλή θερμοκρασία, ήταν ό,τι έπρεπε, για να κάνουμε μια φανταστική πεζοπορία.

Οι λιγοστοί τουρίστες μας είχαν τη δυνατότητα να επισκεφτούν το χωριό και να περπατήσουν στα κοντινά μονοπάτια του χωριού όπου μπορεί κανείς  να γνωρίσει τις γειτονιές του χωριού με τα όμορφα πέτρινα σπίτια και τις λουλουδιασμένες αυλές, το μνημείο των Καρυάτιδων, το παλιό ρολόι, το πέτρινο δημοτικό σχολείο, τον παλιό ναό της Αγίας Παρασκευής, την παλιά πέτρινη βρύση του χωριού στου Σάκαλη. Λίγο μακρύτερα στην κορυφή του πευκοσκεπασμένου λόφου βρίσκεται  το ξωκλήσι του Αγίου Κωνσταντίνου, όπου φθάνετε εκεί περνώντας  δίπλα από κτήματα με καρυδιές και κερασιές, και στο τέλος η διαδρομή καταλήγει στην όμορφη πλακοστρωμένη πλατεία του χωριού με τις θαυμάσιες ταβέρνες και τα καφέ.

Όλοι μαζί γευματίσαμε στις τοπικές ταβέρνες του χωριού και, αφού απολαύσαμε το καφεδάκι μας, ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στη Νίκαια σχεδόν όταν είχε πλέον αρχίσει να σκοτεινιάζει, ευχαριστημένοι που περάσαμε όμορφα σε ακόμα μια εκδρομή μακριά από το κλεινόν άστυ.