Το Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2019,  ο Φυσιολάτρης με δύο πούλμαν πραγματοποίησε μια εκδρομή στον Πάρνωνα, σε ένα όμορφο παραδοσιακό χωριό κρυμμένο σε μια χαράδρα στον κατάφυτο Πάρνωνα,  στα όμορφα Τσίντζινα (Πολύδροσο). Μια υπέροχη εκδρομή, που αν και λίγο μακριά από την Αθήνα για μονοήμερη, αξίζει τον κόπο να την κάνει και να την ξανακάνει κανείς.

Ξεκινήσαμε από τη Νίκαια και, αφού πήραμε και κάποιους φίλους μας από το μετρό Αιγάλεω, φύγαμε για Κόρινθο. Στη συνέχεια παίρνοντας τον δρόμο προς Τρίπολη , μετά από μια σύντομη στάση  για καφέ στο Αρτεμίσιο, κατευθυνθήκαμε προς τη Σπάρτη. Μετά από λίγο  στρίψαμε αριστερά προς τις Καρυές και το Πολύδροσο. Φτάσαμε στο  χωριό Καρυές Λακωνίας,  με σήμα κατατεθέν τα  ομοιώματα από τις όμορφες Καρυάτιδες ψηλά στην είσοδο του χωριού. Το χωριό είναι χτισμένο στις δυτικές πλαγιές του Πάρνωνα σε υψόμετρο 950 μέτρων, στη θέση της ομώνυμης αρχαίας πόλης, στην οποία οφείλουν το όνομά τους, κατά μία εκδοχή, οι Καρυάτιδες του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών.

Στη συνέχεια, αφού περάσαμε τη Βαμβακού, φτάσαμε στο Πολύδροσο (Τσίντζινα), ένα από τα ομορφότερα χωριά του Πάρνωνα, μέσα σε μια χαράδρα, με τα πέτρινα σπίτια του κτισμένα αμφιθεα­τρικά σε  τρεις πλαγιές. Είναι κρυμμένο μέσα στα έλατα με δύο μικρά ποτάμια να το διασχίζουν και τρία πέτρινα γεφύρια που το ενώνουν.

Από εδώ ξεκινούν αρκετά σηματοδοτημένα κυκλικά μονοπάτια που διασχίζουν το βουνό με τα έλατα, τη μαύρη Πεύκη και τις καστανιές και καταλήγουν στην πλατεία του χωριού, όπου δεσπόζει το παλαιό πετρόκτιστο κτίριο του Σχολαρχείου. Το πέτρινο σχολείο του χωριού, ένα κτίσμα του 1891 στο κέντρο της πλατείας, έγινε ξενώνας και οι παλιές αίθουσές του έγιναν δωμάτια.

Οι ορειβάτες και οι πεζοπόροι μας διάλεξαν να περπατήσουν σε δυο διαδρομές. Οι ορειβάτες μία 6ωρη μέσα στα έλατα, που ξεκινούσε από τα περιβόλια του χωριού, ανέβαινε προς την περιοχή Σταματείρα και  προχωρούσε προς την κορυφή Ανάληψη.

Στη συνέχεια κατέβαινε ένα όμορφο μονοπάτι που πέρναγε από το μοναστήρι Αγίων Αναργύρων και επέστρεφε από το  Τσιντζινιώτικο Ρέμα καταλήγοντας στην πλατεία του χωριού.

Όμορφη διαδρομή μέσα στα έλατα μέχρι το εκκλησάκι της Ανάληψης τα 1362 μέτρα υψόμετρο, όπου και καθίσαμε να απολαύσουμε τη θέα προς τη γύρω περιοχή.

Φτάνοντας στο μοναστήρι, αν και μεσημέρι, οι μοναχοί μας άνοιξαν ακούγοντας τις φωνές μας, μας ξενάγησαν στην εκκλησία, μας πρόσφεραν κουλουράκια, λουκούμια  και κυρίως δροσερό νερό από την πηγή του μοναστηριού.

Τους ευχαριστήσαμε και παίρνοντας το Τσιντζινιώτικο ρέμα φτάσαμε στο χωριό όπου βρήκαμε τους πεζοπόρους που και αυτοί περπάτησαν μέχρι το μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων μια 4ωρη διαδρομή και επέστρεψαν στα Τσίντζινα.

Οι περιηγητές μας επισκέφτηκαν και αυτοί με το πούλμαν τη μονή των Αγίων  Αναργύρων  και στη συνέχεια επέστρεψαν στα πανέμορφα Τσίντζινα, όπου έκαναν βόλτες στα γεφύρια και στα σοκάκια του χωριού.

Στις ταβέρνες του χωριού γευτήκαμε τους νόστιμους μεζέδες και, αφού απολαύσαμε το καφεδάκι μας, ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στη Νίκαια σχεδόν όταν είχε πλέον αρχίσει να σκοτεινιάζει, ευχαριστημένοι που περάσαμε όμορφα σε ακόμα μια εκδρομή μακριά από το κλεινόν άστυ.