Λίμνη Κερκίνης- Μπέλλες–Βουλγαρία, 20-23/5/11

Ξεκινώντας από Νίκαια και με στάση στον Πλαταμώνα για φαγητό φτάσαμε στο Ακριτοχώρι. Εδώ διανυκτερεύσαμε στο πανέμορφο ξενοδοχείο Villa Belles που είναι κτισμένο σε μια ωραία τοποθεσία με θέα τη λίμνη της Κερκίνης. Το βραδάκι επισκεφτήκαμε το Ακριτοχώρι που έτυχε να έχει και το παραδοσιακό πανηγύρι του.

Την άλλη μέρα επισκεφτήκαμε τα Άνω Πορόια, στους πρόποδες του όρους Μπέλλες. Εκεί πήραμε το καφεδάκι μας στα παραδοσιακά γραφικά καφενεία του πανέμορφου, πεντακάθαρου και καταπράσινου ακριτικού χωριού.

Από εδώ οι πεζοπόροι περπάτησαν τη διαδρομή Μανδράκι - Μονή Τιμίου Προδρόμου και έφτασαν μέχρι το ξενοδοχείο.

Η διαδρομή ήταν υπέροχη μέσα σε πλούσια βλάστηση από πλατάνια, καστανιές, καρυδιές και πεύκα.

Όσοι δεν πεζοπόρησαν έκαναν βαρκάδα στη λίμνη παρακολουθώντας τον υγροβιότοπο της Κερκίνης. Εκατοντάδες πουλιά (Κορμοράνοι, τσικνιάδες, λαγγόνες, χαλκόκοτες, ερωδιοί και αργυροπελεκάνοι) φωλιάζουν αυτή την εποχή στη λίμνη, στους καλαμώνες, στις αυτοσχέδιες επιπλέουσες κατασκευές και στα δέντρα δίπλα στη λίμνη και όλη η περιοχή σφύζει από ζωή.

Το έθιμο της πυροβασίας

Το απόγευμα στην Αγ. Ελένη παρακολουθήσαμε το έθιμο της πυροβασίας.

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όπου έβλεπες τους μυημένους (αναστενάρηδες) να περπατάνε ξυπόλητοι πάνω στα αναμμένα κάρβουνα χωρίς να καίγονται. Μείναμε κατάπληκτοι από αυτό το θέαμα, πέρα από τις θεωρίες που διάφοροι πρότειναν για να εξηγήσουν φυσικά το φαινόμενο.

Περιήγηση στο Σαντάνσκι

Κυριακή πρωί αναχωρήσαμε για Βουλγαρία.

Περιηγηθήκαμε στο Σαντάνσκι, κάνοντας βόλτα στο παζάρι του, μια τεράστια υπαίθρια λαϊκή, όπου έβρισκες να αγοράσεις ό,τι ήθελες.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μεσαιωνικό μοναστήρι της Ρίλας στην κορυφή της Ροδόπης. Το μοναστήρι ιδρύθηκε το 10ο αιώνα μ.Χ από τον ερημίτη Αγ. Ιωάννη της Ρίλας. Το 1976 ανακηρύχθηκε μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO και σήμερα αποτελεί ένα χώρο προσκυνήματος για την Ορθόδοξη εκκλησία της Βουλγαρίας.

Επόμενη επίσκεψη στο Μπάνσκο, όπου παρακολουθήσαμε φολκλορικό φεστιβάλ. Εδώ όλοι συμμετείχαμε στο χορό και αφού διασκεδάσαμε, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.

Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε για τη συμπρωτεύουσα. Ξεναγηθήκαμε στην παλιά πόλη, περπατήσαμε τα σοκάκια της, ανεβήκαμε στο κάστρο της, το «Επταπύργιο» και επισκεφτήκαμε τον Άγιο Δημήτριο, τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης. Αργά το απόγευμα ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στη Νίκαια, έχοντας περάσει τέσσερις φανταστικές μέρες σε μια εκδρομή με ποικιλία και πολύ καλή oργάνωση. Γενική εντύπωση πολύ καλή έως άριστη.