JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2014/ekdromi23.11.14

Την  Κυριακή το πρωί , 23 Νοεμβρίου 2014, ξεκινήσαμε από τη Νίκαια και κατευθυνθήκαμε προς Τρίπολη. Κάναμε  μια στάση στο Σπαθοβούνι για καφέ και  συνεχίσαμε για Βυτίνα.Περάσαμε από το γραφικότατο Λεβίδι, όπου οι σούβλες με τα χοιρινά γύριζαν και ήταν σχεδόν μισοψημένα. Είδαμε στην πλατεία την προτομή    του «πατέρα της Ελληνικής Δημοκρατίας» Αλέξανδρου Παπαναστασίου  και του οπλαρχηγού Αναγνώστη Στριφτόμπολα, που σκοτώθηκε στη μάχη με τους Τούρκους και συνεχίσαμε για τη Βλαχέρνα. Η Βλαχέρνα βρίσκεται βορειοδυτικά της Τρίπολης, και είναι χτισμένη στους πρόποδες του Μαινάλου, σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρα. Ένα  χωριό με όμορφα πέτρινα σπίτια, πλατείες και παραδοσιακές βρύσες και στο κάτω μέρος του χωριού υπάρχει το  μνημείο της Εθνικής Αντίστασης για τη μάχη της Βλαχέρνας κατά των Γερμανών το 1944.Στο χωριό μένουν 300 περίπου μόνιμοι κάτοικοι, ενώ το καλοκαίρι ο αριθμός τους  τριπλασιάζεται.

Πάνω από τη Βλαχέρνα ορθώνεται επιβλητικός βράχος σε ύψος 1.150μ. και μέσα στα έλατα, το κάστρο του Μπεζενίκου. Στο ομώνυμοαυτό μεσαιωνικό κάστρο, το 1458, οι  Έλληνες προέβαλαν ηρωική αντίσταση κατά των στρατευμάτων του Μωάμεθ Β’ του Πορθητή και το 1826 κατά του Ιμπραήμ.

Στο βράχο Μπεζενίκου βρίσκεται και το μοναστήρι της Αγίας Ελεούσας. Ξεκινήσαμε από την πάνω πλατεία με κατεύθυνση προς το μοναστήρι, όπου κάναμε μια σύντομη επίσκεψη και στη συνέχεια πήραμε το σηματοδοτημένο, με κίτρινο τετράγωνο, ανηφορικό μονοπάτι. Η διαδρομή στην αρχή είναι  ανηφορική από τα 900μ στα 1300μ, συνεχίζει στο οροπέδιο , φτάνει στα 1500μ και στο τέλος γίνεται  κατηφορική με κατάληξη στη Βυτίνα.Περάσαμε μέσα από πυκνά έλατα, μονοπάτια μέσα σε λιβάδια, δασικούς δρόμους, διασχίσαμε  ρέματα και στη  λάκκα Ρούχοι, τα παρατημένα χωράφια μας πήγαν πολλά χρόνια πίσω, όταν εδώ οι Αρκάδες όργωναν , έσπερναν, θέριζαν και αλώνιζαν τη σοδειά τους. Ένα πανέμορφο τοπίο πνιγμένο μέσα στο πράσινο, με το βλέμμα σου να αγναντεύει τις μακρινές κορυφογραμμές του Μαινάλου.

Οι λίγοι γνώστες των μανιταριών δεν έχασαν την ευκαιρία και μαζέψανε και μανιτάρια που αυτή την εποχή αφθονούν στο Μαίναλο. Η πορεία ολοκληρώθηκε φτάνοντας στο  ρέμα της Αγίας Αικατερίνης και, αφού περάσαμε δίπλα από το μικρό  αισθητικό άλσος της Βυτίνας,

φτάσαμε τελικά στην όμορφη  πλατεία του χωριού. Είναι γεμάτη  μαγαζάκια που πουλάνε το περίφημο  μέλι του Μαινάλου, κάστανα, καρύδια και όλων των ειδών τα βότανα. Κατευθυνθήκανε στην ταβέρνα, όπου είχαν φτάσει νωρίτερα και οι πεζοπόροι, που έκαναν, μια εξίσου αξιόλογη  τετράωρη διαδρομή από το Χιονοδρομικό κέντρο Μαινάλου στη Bυτίνα.

Οι λιγοστοί τουρίστες μας επισκέφτηκαν τη μονή Κερνίτσης κοντά στη Νυμφασία , το άλσος της Βυτίνας και πέρασαν αρκετές ώρες στην  όμορφη Βυτίνα. Εδώ γευματίσαμε και εμείς κάπως βιαστικά και πήραμε το δρόμο της επιστροφής μας. Ήταν ακόμα μια όμορφη πεζοπορία από τις πολλές που κάνουμε στο αγαπημένο βουνό του Φυσιολάτρη, το Μαίναλο.