Την Κυριακή 21 Ιουνίου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Ποδηλατικό Ορειβατικό σύλλογο «Προβομάστορες» πραγματοποιήσαμε τη διάσχιση  του Ασωπού ποταμού στη Φθιώτιδα. Ο Ασωπός είναι ένα πανέμορφο ποτάμι  του νομού  Φθιώτιδας  και  έχει τις πηγές του στο βουνό της Οίτης, με τα καταπράσινα δάση και τα  απέραντα λιβάδια  με κάθε λογής άνθη.

Συναντηθήκαμε με τους  φίλους μας προβομάστορες που μας περίμεναν στον  Άγιο Κων/νο και κατευθυνθήκαμε  προς τον Ασωπό ποταμό. Φτάσαμε στο χωριό Σκαμνός της Φθιώτιδας και ξεκινήσαμε τις διαδρομές μας.

Η πρώτη ομάδα  έκανε μια όμορφη διάσχιση του Ασωπού, όπου η αδρεναλίνη χτύπησε κόκκινο   ξεκινώντας από το Σκαμνό , περνώντας τη γέφυρα της Παπαδιάς δίπλα από μονοπάτι των σιδηροδρομικών και στη συνέχεια μπήκε στο πανέμορφο φαράγγι του Ασωπού. Αφού κατηφορίσαμε το χωματόδρομο και περάσαμε δίπλα από τη τεράστια σε ύψος γέφυρα της Παπαδιάς, περπατώντας πάντα χαμηλότερα από τη σιδηροδρομική γραμμή,  φτάσαμε μετά από μία ώρα  στον Ασωπό ποταμό. Καθίσαμε λίγο να ξεκουραστούμε και αρχίσαμε τη διάσχιση του φαραγγιού. Ένα φαράγγι  γεμάτο με ιτιές, πλατάνια, πουρνάρια, δρύς,  σκίνα, κουμαριές, κουτσοπιές αλλά και μέντες, ρίγανη, φλισκούνια, σπαθόχορτο και πάρα πολλά είδη λουλουδιών. Μια  πανέμορφη διαδρομή μέσα στο ποτάμι που καθώς κατεβαίναμε από ψηλά είναι όλο και περισσότερο ορμητικό. Περάσαμε  ανάμεσα από πανύψηλους  βράχους που υψώνονταν  πάνω από  τα κεφάλια μας μέχρι τον ουρανό . Ψηλά στα βράχια φώλιαζαν όλων των ειδών άγρια πουλιά που με τις φωνές τους δημιουργούσαν μια παράξενη αίσθηση. Σε πολλά σημεία  τα κατακόρυφα βράχια  σχεδόν ενώνονταν  και το φως του  ήλιου δυσκολευόταν να φτάσει στο φαράγγι. Πού και πού έπεφτε μέσα στο ποτάμι κάποια πέτρα από ψηλά, γι’ αυτό και το κράνος είναι απαραίτητο πάντα στη διάσχιση των φαραγγιών. Η επίλεκτη ομάδα πέρασε από δύσκολα σημεία, κατέβηκε καταρράκτες με τη βοήθεια σχοινιών, κολύμπησε σε άπατα νερά και πέρασε από τα πιο όμορφα περάσματα ανάμεσα στα κατακόρυφα βράχια του φαραγγιού μέσα από τα ορμητικά νερά του Ασωπού. Πριν από λίγες  μέρες η μικτή ομάδα Φυσιολάτρη-Προβομαστόρων είχε ανιχνεύσει τη διαδρομή και είχε βρει λύσεις για τα δύσκολα περάσματα του φαραγγιού. Προχωρώντας όλο και πιο χαμηλά το ποτάμι γινόταν όλο και πιο ήσυχο και αφού το διασχίσαμε μαζεύοντας και σπαθόχορτο από το οποίο φτιάχνεται το μελισσοβότανο για τα τραύματα, φτάναμε στον προορισμό μας μετά από 5 ώρες. Κάποτε φάνηκε από μακριά η πέτρινη  γέφυρα, στη παλαιά οδό Λαμίας - Άμφισσας κοντά στο χωριό Ηράκλεια όπου μας περίμενε το πούλμαν και το ¨όνειρο¨ τελείωσε. Κατευθυνθήκαμε στο πούλμαν όπου μας περίμεναν οι πεζοπόροι της δεύτερης ομάδας.Η δεύτερη ομάδα αφού επισκέφτηκε τη Μονή Δαμάστας  έφτασε στην Ηράκλεια κοντά στο τοπικό Ελαιουργείο. Ξεκίνησαν από την εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος και έκαναν  μια λίγο πιο εύκολη διάσχιση του Ασωπού  με οδηγό  τον Μίμη Συκιώτη, ανεβαίνοντας το ποτάμι μέσα στο φαράγγι του Ασωπού και επιστρέφοντας στο ίδιο σημείο.

Το νερό ήταν αρκετά κρύο αλλά μετά από λίγο το συνηθίζεις. Αφού ανέβηκαν μια –δυο ώρες μέσα στο ποτάμι μαζεύοντας στις όχθες του ρίγανη, θυμάρι και σπαθόχορτο έφτασαν μέχρι τα στενά περάσματα και στη συνέχεια πήραν το δρόμο της επιστροφής ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία.Μετά από 4 ώρες περίπου οι πρώτοι πεζοπόροι έφτασαν στο πούλμαν  και αφού έβγαλαν τα βρεγμένα ρούχα  μας περίμεναν. Όταν και οι τελευταίοι  πεζοπόροι  και των δυο διαδρομών κατέφτασαν,  όλοι μαζί  κατευθυνθήκαμε στα θερμά  Λουτρά Κονιαβιτη κοντά στα Καμένα Βούρλα  και κάναμε ζεστό μπάνιο. Το ζεστό νερό των ιαματικών πηγών, με  θερμοκρασία 32-33 βαθμούς Κελσίου, ήταν απόλαυση, αφού  μας χαλάρωσε  και μας ξεκούρασε. Έπειτα όλοι μαζί  πήγαμε στα Καμένα Βούρλα  και, αφού τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για τη Νίκαια.