Το Σάββατο, 16 Μαΐου 2015,  ο Φυσιολάτρης πραγματοποίησε μια εκδρομή στον Πάρνωνα. Μια υπέροχη εκδρομή στον κατάφυτο Πάρνωνα , που αν και μακριά από την Αθήνα για μονοήμερη, άξιζε  που την επιλέξαμε.

Ξεκινήσαμε πολύ πρωί από τη Νίκαια, στις 6.15, παίρνοντας το δρόμο προς Τρίπολη. Μετά από μια σύντομη στάση  για καφέ στο Αρτεμίσιο, κατευθυνθήκαμε προς τη Σπάρτη. Μετά από λίγο  στρίψαμε αριστερά προς τις Καρυές και τη Βαμβακού. Φτάσαμε στο  χωριό Καρυές Λακωνίας,  με τα  ομοιώματα από τις όμορφες Καρυάτιδες ψηλά στην είσοδο του χωριού. Το χωριό είναι χτισμένο στις δυτικές πλαγιές του Πάρνωνα σε υψόμετρο 950 μέτρων, στη θέση της ομώνυμης αρχαίας πόλης, στην οποία οφείλουν το όνομά τους οι Καρυάτιδες του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών και εδώ γιορτάζονταν την αρχαία εποχή τα Καρυάτεια προς τιμή της θεάς Άρτεμης.

Στη συνέχεια, αφού περάσαμε τη Βαμβακού , που βρίσκεται στα 960 μέτρα υψόμετρο στις πλαγιές του Πάρνωνα, ανηφορίσαμε για το  ορειβατικό καταφύγιο του Πάρνωνα στα 1450 μέτρα υψόμετρο. Φτάνοντας στο καταφύγιο οι ορειβάτες ξεκίνησαν για τη Μεγάλη Τούρλα , την υψηλότερη κορυφή του Πάρνωνα που βρίσκεται στα 1935 μέτρα υψόμετρο, ενώ οι πεζοπόροι θα έκαναν μια πιο ήπια διαδρομή  και θα κατέληγαν στη Μονή Μαλεβής.Πριν ξεκινήσουν κι αυτοί, επισκέφτηκαν πρώτα το καταφύγιο του Πάρνωνα.

Το καταφύγιο βρίσκεται σε υψόμετρο 1420 μέτρα,  στη θέση Αρνόμουσγα. Τέθηκε σε λειτουργία το 1973 από τον ΕΟΣ Σπάρτης και ήταν δωρεά του George Pierce. Διαθέτει ρεύμα, έχει τζάκι, σόμπα και γκάζι για μαγείρεμα,  ενώ υπάρχει και φυσική πηγή νερού. Έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 34 άτομα. Η περιοχή του Καταφυγίου είναι ιδανική για ερασιτέχνες αστρονόμους, οι οποίοι κάθε χρόνο πραγματοποιούν στην περιοχή αστροπαρατηρήσεις. Επίσης, με βάση το καταφύγιο μπορεί ο επισκέπτης να περιηγηθεί το βουνό μέσω σηματοδοτημένων διαδρομών, ενώ η θέα ολόγυρα σου κόβει την ανάσα. Από το καταφύγιο ξεκινά διαδρομή μέσω μονοπατιού για την υψηλότερη κορυφή του Πάρνωνα, τη Μεγάλη Τούρλα.Η διαδρομή αρχικά κατηφορίζει, συναντά μια πηγή και μια ρεματιά και στη συνέχεια ανηφορίζει σε δασικό δρόμο,  από όπου παίρνουμε το  μονοπάτι που ανεβαίνει στην κορυφή. Διασχίσαμε τη ρεματιά που ανηφορίζει περπατώντας κάτω από πλατάνια και έλατα και καταλήξαμε  στο οροπέδιο του Κάμπου. Ύστερα  πήραμε το δύσκολο μονοπάτι  και σε τρία τέταρτα φτάσαμε στην κορυφή του Πάρνωνα. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και, αφού βγάλαμε φωτογραφίες και θαυμάσαμε τη θέα προς τα μακρινά βουνά, ξεκινήσαμε την κατάβαση. Ακολουθώντας την κορυφογραμμή κατευθυνθήκαμε προς το  εκκλησάκι του Αη-Λιά, όπου μας περίμεναν κάποιοι που προτίμησαν να μην ανέβουν στην κορυφή. Εδώ ξεκουραστήκαμε λίγο ακόμα  και από εκεί, μέσα από τα  μονοπάτια, κινηθήκαμε  βορειοδυτικά και καταλήξαμε  στη μονή Μαλεβής, κοντά στο χωριό Άγιος Πέτρος. Γύρω από το μοναστήρι της Μαλεβής υπάρχει το δάσος δενδρόκεδρου Κυνουρίας, που έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο φυσικό μνημείο. Το μήκος της διαδρομής ήταν περίπου 10  χιλιόμετρα και η ανάβαση διήρκησε συνολικά 4 με 4,5  ώρες. Εδώ μας περίμεναν και οι υπόλοιποι πεζοπόροι και όλοι μαζί, αφού επισκεφτήκαμε το μοναστήρι , κατευθυνθήκαμε στο όμορφο  παραδοσιακό χωριό του Πάρνωνα ,τον  Άγιο Πέτρο. Στην πλατεία του χωριού με την υπέροχη θέα καθίσαμε για γεύμα , καφεδάκι  ή γλυκό και, αφού ψωνίσαμε παραδοσιακά  προϊόντα,  πήραμε το δρόμο της επιστροφής για τη Νίκαια.