Τη Δευτέρα  του Πάσχα  το βράδυστις 21:00, 13 Απρίλη  2015, ξεκινήσαμε για το υπέροχο νησί της Κρήτης με το  πλοίο ΚΡΗΤΗ  I  της ΑΝΕΚ και φτάσαμε στις 06:00 το πρωί της Τρίτης  στο λιμάνι του Ηρακλείου. Μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης για πρωινό  και καφέ και ύστερα φύγαμε για Ανατολική Κρήτη.

Πρώτα επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο των Μαλίων με το περίφημο Ανάκτορο, το τρίτο σε μέγεθος και σημασίας ανάκτορο της μινωικής Κρήτης, όπου κατοικούσε, ο Σαρπηδόνας αδελφός του Μίνωα και του Ραδάμανθυ. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε  το νησί  της Σπιναλόγκας με το διάσημο φρούριο που έχτισαν οι Ενετοί και το οποίο το 1903 έγινε καταφύγιο για τους λεπρούς. Το νησί της Σπιναλόγκας μας υποδέχτηκε για να μας εξιστορήσει όλη εκείνη τη σκληρή περιπέτεια που πέρασαν όσοι είχαν την ατυχία να αρρωστήσουν από λέπρα και μας θύμισε σκηνές από την  ομώνυμη τηλεοπτική σειρά «Το Νησί». Μετά πήραμε το δρόμο για τον Άγιο Νικόλαο, για μια όμορφη βόλτα  στην πασίγνωστη  λίμνη του. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το ενυδρείο του Ηρακλείου,  το οποίο είναι από τα καλύτερα της Μεσογείου και αναχωρήσαμε για τη  Σκαλέτα Ρεθύμνου, όπου ήταν και το ξενοδοχείο μας για τακτοποίηση, δείπνο και ξεκούραση. Την  Τετάρτη το πρωίεπισκεφτήκαμε το ανακαινισμένο πρόσφατα  αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου, όπου είχαμε τη τύχη να δούμε πολλά ενδιαφέροντα αρχαιολογικά ευρήματα από όλη την Κρήτη.Ύστερα αναχωρήσαμε για ξενάγηση και στον αρχαιολογικό χώρο του μινωικού Ανακτόρου της Κνωσού, το μεγαλύτερο και λαμπρότερο κέντρο του Μινωικού Πολιτισμού  που κατοικήθηκε από το 7.000 – 3.000 π.χ και έως τα ρωμαϊκά χρόνια. Ο Άγγλος αρχαιολόγος  Άρθρουρ Έβανς, που άρχισε ανασκαφές το 1900   ανακάλυψε την αρχαία πόλη και το ανάκτορο του Μίνωα. Σειρά είχε η Νότια Κρήτη, η λίμνη Ζαρός και τα Μάταλα. Οι πεζοπόροι με αφετηρία τη λίμνη ανέβηκαν  το μονοπάτι το οποίο οδηγεί στο φαράγγι του Αγίου Νικολάου, όπου εντυπωσιαστήκαμε από το άγριο τοπίο με τους  καταρράκτες και τους  πρίνους. Από εδώ περνάει το Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4, που ξεκινάει από την Πορτογαλία, διασχίζει τη νότια Μεσόγειο, την Ελλάδα από βορρά προς νότο και την Κρήτη από τα δυτικά προς τα ανατολικά και  έρχεται στο Ζαρό από το οροπέδιο της Νίδας. Στη διαδρομή μας συναντήσαμε το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου και σχεδόν φτάσαμε στο εκπληκτικό δάσος του Ρούβα.

Περάσαμε γεφυράκια, ανεβήκαμε και κατεβήκαμε  βράχια και διασχίσαμε πολλές φορές το ρυάκι που αυτό τον καιρό είχε πολλά νερά από το λιώσιμο του χιονιού στον Ψηλορείτη. Επιστρέψαμε όμως στη λίμνη από το ίδιο μονοπάτι, γιατί  δεν είχαμε αρκετό χρόνο στη διάθεσή μας.Οι τουρίστες επισκέφτηκαν τα Μάταλα, ένα παραθαλάσσιο χωριό στη Νότια Κρήτη, κοντά στη Φαιστό, όπου βρίσκεται το δεύτερο σε σημασία Μινωικό Ανάκτορο στην Κρήτη. Τα Μάταλα έγιναν διάσημα, όταν τη δεκαετία του 1960 έφτασαν εδώ χίπις από όλο τον κόσμο, για να ζήσουν στις περίφημες σπηλιές των Ματάλων που βρίσκονται δίπλα στην παραλία. Ανάμεσά τους η Τζάνις Τζόπλιν, η Τζόαν Μπαέζ, ο Μπομπ Ντύλαν, πέρασαν αρκετές μέρες και  νύχτες στο όμορφο αυτό ψαροχώρι, τα Μάταλα.

Το απόγευμα μας βρήκε στο Ηράκλειο, όπου  κάναμε βόλτες στην παλιά πόλη, επισκεφθήκαμε το τάφο του Καζαντζάκη, την πλατεία με τα λιοντάρια και θαυμάσαμε τα υπέροχα ενετικά κτίρια, όπως η Λότζια και πολλά άλλα.

Την Πέμπτη επισκεφτήκαμε τη μονή Αρκαδίου, που είναι συνδεδεμένη με το ολοκαύτωμα τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα της Κρήτης από τους Τούρκους το 1866 και  την ένωσή της με την Ελλάδα. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο οροπέδιο της Νίδας, στον Ψηλορείτη και στο Ιδαίον Άνδρον, όπου κατέφυγε ο Δίας για να προστατευθεί  από τον πατέρα του τον Κρόνο. Λίγο πριν το σπήλαιο συναντήσαμε χιόνια 2-3 μέτρα που έκλειναν το δρόμο. Παίξαμε με τα χιόνια , φωτογραφηθήκαμε και επιστρέψαμε στα γραφικά Ανώγεια. Στην πλατεία του χωριού πήραμε τσικουδιά, καφέ ή παραδοσιακά γλυκά και, αφού επισκεφτήκαμε το σπίτι του αξέχαστου Νίκου Ξυλούρη, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Το απόγευμα κάναμε μια βόλτα στην όμορφη πόλη του Ρεθύμνου και ύστερα επιστροφή στη Σκαλέτα για δείπνο και ξεκούραση. Παρασκευή πρωί και φύγαμε για το μαγευτικό Φαράγγι της Αγίας Ειρήνης, νότια των Χανίων. Ξεκινήσαμε γύρω στις 09:00 περίπου μια  πεζοπορία κάτω από πανύψηλα κυπαρίσσια  και δίπλα  στην κοίτη του ποταμού.  Οι έντονες μυρουδιές από το ανθισμένο φασκόμηλο και  το θυμάρι σου τρύπαγαν τη μύτη. Κατά διαστήματα υπήρχαν βρύσες για να ξεδιψάσεις και παγκάκια για να ξεκουραστείς. Το μονοπάτι ήταν ωραία διαμορφωμένο με πέτρες, κλαδιά και κορμούς δέντρων, για να διευκολύνουν την κατάβαση. Σε πολλά σημεία φτιάχναμε αυτοσχέδια περάσματα, για να περάσουμε το ποταμάκι που μας συνόδευσε μέχρι και την έξοδο. Οι τουρίστες επισκέφτηκαν τη μαρτυρική Κάνδανο, την Παλαιόχωρα και επέστρεψαν στη Σούγια για την παραλαβή και των πεζοπόρων. Απογευματινή βόλτα στο πανέμορφο λιμάνι των Χανίων  και επιστροφή  στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση. Το Σάββατο κατευθυνθήκαμε νοτιοδυτικά στο παραδοσιακό φαράγγι του Ίμπρου για  μια όμορφη πεζοπορία 3 ωρών. Οι τουρίστες επισκεφτήκαμε το Φραγκοκάστελο και όλοι μαζί το μεσημέρι φτάσαμε στα Σφακιά. Το απόγευμα κατευθυνθήκαμε  στο φαράγγι της Αράδαινας και στη γνωστή  γέφυρα του Βαρδινογιάννη. Είναι το πιο βαθύ και απότομο φαράγγι του Νομού Χανίων, με ύψος 138m. Είναι ιδανικό για πεζοπορία σε μια υπέροχη διαδρομή μέχρι την έξοδό του στη μαγευτική παραλία Mάρμαρα.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο και μετά το δείπνο  βραδινή έξοδος στο γραφικό και πανέμορφο Ρέθυμνο. Την  τελευταία μέρα, Κυριακή, αφού φορτώσαμετιςαποσκευές μας φύγαμε για την Αργυρούπολη (Αρχαία Λάππα), όπου  περπατήσαμε μέσα στο χωριό με τα υπέροχα μνημεία και τα ψηφιδωτά και επισκεφτήκαμε τους λαξευτούς τάφους  της αρχαίας Λάππας και  τις πηγές με τους καταρράκτες που κινούσαν παλιά μύλους, μέσα στο καταπράσινο τοπίο που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Ύστερα κατευθυνθήκαμε στη λίμνη Κουρνά, κάναμε βόλτες και κάποιοι ποδήλατο μέσα στη λίμνη και επιστρέψαμε στα Χανιά.Εδώ ξεναγηθήκαμε στους Τάφους των Βενιζέλων, στο αρχαιολογικό μουσείο  και στην παλιά πόλη των Χανίων.  Μεγάλη τύχη και εξαιρετικό φινάλε για την εκδρομή μας στη Μεγαλόνησο ήταν η  υπέροχη ξεναγός μας που μας “κέρδισε” με το φοβερό ταλέντο της στο τραγούδι, στην υποκριτική αλλά και με την ικανότητά της στην απαγγελία, αφού μας αποχαιρέτισε απαγγέλλοντας την «Ιθάκη» του Καβάφη στο ιστορικό λιμάνι των Χανίων.

Στις 09:00 το βράδυ το πλοίο ΚΡΗΤΗ II της  ΑΝΕΚ μας υποδέχτηκε στη Σούδα, για να μας μεταφέρει στον Πειραιά, στον οποίο καταπλεύσαμε νωρίς το πρωί της Δευτέρας , έχοντας περάσει μια αξέχαστη εβδομάδα στην καταπληκτική Κρήτη.