JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2014/ekdromi24-28.10.14

Στις είκοσι τέσσερις του Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε η πενθήμερη εκδρομή στη Βουλγαρία και τη Βόρεια Ελλάδα. Το χαμηλό κόστος και ο σωστός προγραμματισμός την έστεψαν με επιτυχία και οι 103 εκδρομείς που ήρθαν ευχαριστήθηκαν, αν και δεν μας ευνόησε ο βροχερός  καιρός. Η πρώτη στάση μας πραγματοποιήθηκε στα Τέμπη, όπου έγινε και το καθιερωμένο κέρασμα του Φυσιολάτρη με κρύο πιάτο, με διάφορα είδη μεζέδων  και κόκκινο  κρασί. Στη συνέχεια πήραμε το δρόμο για τα σύνορα και περάσαμε στη Βουλγαρία.

Οι δύο διανυκτερεύσειs στο ΣΑΝΤΑΣΚI πέρασαν ευχάριστα με γλέντι και χορό ακούγοντας ελληνικά τραγούδια. Το πρώτο πρωινό επισκεφθήκαμε τη μονή τηs ΡΙΛΑΣ, που είναι ακόμα και γι΄ αυτούς που την έχουν ξαναδεί μια μοναδική εμπειρία.

Το μοναστήρι είναι φωλιασμένο σε μια καταπληκτική γωνιά της φύσης και διαθέτει  απίστευτες τοιχογραφίες, εξαίσιο τέμπλο και μοναδικά εκθέματα στο μουσείο του. Η επίσκεψή μας στη βουλγαρική πρωτεύουσα ΣΟΦΙΑ μαs ξάφνιασε ευχάριστα, επειδή είναι κτισμένη σε οροπέδιο και τη βρήκαμε ντυμένη στα λευκά. Το χιόνι έπεφτε πυκνό και μας ακολουθούσε σε όλη τη διάρκεια τηs ξενάγησηs.Το τοπίο θύμιζε Χριστούγεννα και εμείς ... ξαναγίναμε παιδιά. Περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης και είδαμε το Κοινοβούλιο, το Εθνικό Θέατρο και το μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Τη δεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε το ΜΕΛΝΙΚ σε ένα όμορφο φθινοπωρινό τοπίο, που το διασχίζει ένα μικρό ποταμάκι. Είναι ένα γραφικό χωριό, τόπος  παραγωγής κρασιών, με πολλά μαγαζάκια για αγορά κόκκινου κρασιού και μελιού , ξενώνες και ένα μουσείο οίνου.   Η επόμενη επίσκεψη έγινε στο ΜΠΑΝΣΚΟ και η αντίθεση με το προηγούμενο ήταν μεγάλη, γιατί θύμιζε περισσότερο… Αυστρία. Τα ξένα κεφάλαια και τα πολλά ξενοδοχειακά συγκροτήματα μετέτρεψαν το χιονοδρομικό κέντρο σε χωριό των Άλπεων.

Το απόγευμα ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στην Ελλάδα μέσω τηs  διάβασης στην ΕΞΟΧΗ Δράμας. Η διαφορά των περιποιημένων Ελληνικών χωριών από αυτά  τηs Βουλγαρίας εξακολουθεί να μαs ξαφνιάζει ευχάριστα. Η Καβάλα μαs υποδέχθηκε σημαιοστολισμένη και κατάφωτη. Αμφιθεατρικά χτισμένη και με τα πόδια τηs να βρέχονται στη θάλασσα είναι μια από τιs ομορφότερεs ελληνικές πόλεις.

Τη Δευτέρα, 27 του μηνός, πήγαμε στη Σταυρούπολη και στη συνέχεια στη Σμίνθη, ένα πομακοχώρι που πριν λίγα χρόνια μπορούσες να επισκεφθείς μόνο με ειδική  άδεια. Στη συνέχεια κάναμε μια βόλτα στη Ξάνθη με ψιλόβροχο και κρύο.

Οι πεζοπόροι περπάτησαν τη διαδρομή, δίπλα στον ποταμό Νέστο, απ΄ το Κρωμνικό μέχρι τους Τοξότες, περνώντας πολλές φορές μέσα από τα τούνελ της σιδηροδρομικής γραμμής.

Το πρωί τηs 28ης είδαμε τα αξιοθέατα τηs Καβάλας. Επισκεφτήκαμε την παλαιά πόλη με τα όμορφα διώροφα σπιτάκια της, θαυμάσαμε το περίφημο υδραγωγείο της και ανεβαίνοντας στο κάστρο απαθανατίσαμε τη θέα που έφτανε μέχρι τη Θάσο και το Άγιο Όρος. Το μεσημέρι μας βρήκε στη Θεσσαλονίκη να τριγυρνάμε στα Λαδάδικα και να τρώμε τους καταπληκτικούς μεζέδες  αυτής της «προσφυγοπούλας»  με τις χιλιάδες επιρροές γαστρονομικές και πολιτισμικές.

Η επιστροφή έγινε με ψιλόβροχο και φθάσαμε στις 10 το βράδυ  στη Νίκαια. Και του χρόνου με υγεία.