JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/kadef11

Σε μια ανάπαυλα του χειμώνα πραγματοποιήθηκε η εκδρομή μας στη Δυτ. Ελλάδα και την Ήπειρο.Στα χιονισμένα βουνά της Ηπείρου

Πάνω από εκατό άτομα με δύο πούλμαν, με στόχους πεζοπορικούς ιστορικούς εθίμων και ψυχαγωγικούς, ξεκινήσαμε τη Παρασκευή το πρωί στις 4 του Μάρτη.

Σαν πρώτη επίσκεψη είχαμε τα χωριά δυτικά του Αγρινίου και τη λίμνη Οζερού με το εκεί ευρισκόμενο βελανιδοδάσος Ξηρομέρου , που σε αρκετά σημεία του έχει εξαφανιστεί. Οι τουρίστες έκαναν περιήγηση στη λίμνη Τριχωνίδα και στάση στο όμορφο χωριό Θέρμο, με τα πολλά τρεχούμενα νερά.

Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στα Τζουμέρκα. Βουνά ψηλά με τις κορυφές τους χιονισμένες. Είδαμε και ανεβήκαμε στο ονομαστό γεφύρι της Πλάκας. Ίσως το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων. Επισκεφτήκαμε τα χωριά Καταράκτης και το Βουλγαρέλι.

Το βράδυ του Σαββάτου είχαμε συνεστίαση σε ταβέρνα και επικράτησε παρ’ όλη την κούραση ευθυμία και αρκετός χορός στη πίστα.

Κυριακή 6 Μαρτίου και ξεκινήσαμε για τα Ζαγοροχώρια. Παρακάμψαμε τα Γιάννενα και φτάσαμε στο Καπέσοβο. Από το χωριό αυτό ξεκίναγε η «Σκάλα Βραδέτου». Ήταν η μοναδική οδός επικοινωνίας του χωριού αυτού με τον υπόλοιπο κόσμο πριν γίνει η άσφαλτος. Περίπου σαράντα άτομα ανεβήκαμε τη γραφική «Σκάλα» σε διάστημα δύο ωρών.

Στη σκάλα του Βραδέτου

Το μεσημέρι μας βρήκε στο κεφαλοχώρι Τσεπέλοβο για φαγητό και επίσκεψη αξιοθέατων.

Ένα έθιμο στην Ήπειρο την τελευταία Κυριακή της Απόκριας λέγεται «Τζαμάλες» και είναι το άναμμα φωτιών με τεράστια κούτσουρα και γύρω-γύρω ο κόσμος να χορεύει, να τρώει και να τραγουδά. Αυτό ακριβώς το θέαμα αντικρίσαμε και συμμετείχαμε μέσα στο κάστρο στα Γιάννενα το απόγευμα της Κυριακής.

Την Καθαρή Δευτέρα άρχισε η επιστροφή με επίσκεψη στην όμορφη Πρέβεζα για τσίπουρο ή ούζο και μεζεδάκια. Περνώντας την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου φθάσαμε στη Βόνιτσα. Ο καιρός είχε αρχίσει να χαλάει για τα καλά και οι φορείς του Καρναβαλιού αποφάσισαν την ματαίωση του εθίμου «Ο Αχυρένιος βαρκάρης Γληγοράκης» λόγω της θαλασσοταραχής.

Η επιστροφή μας έγινε από τον Αστακό με μια μικρή στάση και συνεχή βροχή μέχρι τον Ισθμό. Είχαμε μεγάλη καθυστέρηση από μποτιλιαρίσματα και φτάσαμε στη Νίκαια πάρα πολύ αργά το βράδυ της Καθαρής Δευτέρας.