JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2014/ekdromi15.6.14

Την Κυριακή 15 Ιουνίου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Ποδηλατικό Ορειβατικό σύλλογο «Προβομάστορες» πραγματοποιήσαμε τη διάσχιση  του Ασωπού ποταμού στη Φθιώτιδα. Ο Ασωπός είναι ένα πανέμορφο ποτάμι  του νομού  Φθιώτιδας  και  έχει τις πηγές του στο βουνό της Οίτης, με τα καταπράσινα δάση και τα  απέραντα λιβάδια  με κάθε λογής άνθη. Συναντηθήκαμε με τους  φίλους μας προβομάστορες που μας περίμεναν στον  Άγιο Κων/νο και κατευθυνθήκαμε  προς τον Ασωπό ποταμό. Φτάσαμε στο χωριό Ηράκλεια της Φθιώτιδας και κοντά στην εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής, αφού χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ξεκινήσαμε τις διαδρομές μας.

Η πρώτη ομάδα  μαζί με τον  Μίμη Συκιώτη έκανε μια όμορφη πορεία  στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών μέχρι το παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό του Ασωπού και στη συνέχεια διάσχιση του φαραγγιού του Ασωπού. Αφού ανηφορίσαμε το χωματόδρομο μετά από 1,5 χιλιόμετρο μπήκαμε στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών. Το μονοπάτι αυτό φτιάχτηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα, για να μεταφερθούν τα υλικά με τα ζώα αλλά και οι ίδιοι οι εργάτες. όταν κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή. Κινείται  σχεδόν στις πλαγιές του φαραγγιού του Ασωπού, πάντα ψηλότερα από  τη σιδηροδρομική γραμμή, περνάει μέσα από σήραγγες και γκρεμούς  και  καταλήγει στο κτίριο του σταθμού του Ασωπού μετά από 2 ώρες περίπου. Φτάνοντας στο παλαιό σταθμό άρχισε να βρέχει. Καθίσαμε λίγο στα κτίρια να περάσει η μπόρα  και αφού ξεκουραστήκαμε κατηφορίσαμε το μονοπάτι που οδηγεί στο φαράγγι του Ασωπού, που ήταν γεμάτο με ιτιές, πλατάνια, πουρνάρια, δρύς,  σκίνα, κουμαριές, κουτσοπιές αλλά και μέντες, ρίγανη, φλισκούνια και πάρα πολλά είδη λουλουδιών. Μια  πανέμορφη διαδρομή μέσα στο ποτάμι που καθώς κατεβαίναμε χαμηλά γινόταν πιο ορμητικό. Περάσαμε  ανάμεσα από πανύψηλους  βράχους που υψώνονταν  πάνω από  τα κεφάλια μας μέχρι τον ουρανό . Ψηλά στα βράχια φώλιαζαν όλων των ειδών άγρια πουλιά που με τις φωνές τους δημιουργούσαν μια παράξενη αίσθηση. Σε πολλά σημεία  τα κατακόρυφα βράχια  σχεδόν ενώνονταν  και το φως του  ήλιου δυσκολευόταν να φτάσει στο φαράγγι. Πού και πού έπεφτε μέσα στο ποτάμι κάποια πέτρα από ψηλά, γιαυτό και το κράνος είναι απαραίτητο πάντα στη διάσχιση των φαραγγιών. Η βροχή ξανάρχισε, μακριά  ακουγόντουσαν αστραπές και βροντές  και κινηθήκαμε γρήγορα για να φτάσουμε στο τέρμα. Κάποτε φάνηκε από μακριά τη γέφυρα της παπαδιάς, στη παλαιά οδού Λαμίας  Άμφισσας κοντά στο χωριό Ηράκλεια όπου μας περίμενε το πούλμαν και το ¨όνειρο¨ τελείωσε. Κατευθυνθήκαμε στο πούλμαν όπου μας περίμεναν οι πεζοπόροι της δεύτερης ομάδας. Η δεύτερη ομάδα έκανε μια λίγο πιο εύκολη διαδρομή με οδηγό  τον Εμπεδοκλή Κανατούλα. Ξεκίνησαν ανεβαίνοντας το ποτάμι μέσα στο φαράγγι του Ασωπού. Το νερό ήταν αρκετά κρύο αλλά μετά από λίγο το συνηθίζεις. Αφού ανέβηκαν καμιά ώρα μέσα στο ποτάμι μαζεύοντας στις όχθες του ρίγανη και θυμάρι τους έπιασε και αυτούς η μπόρα και έτσι  πήραν το δρόμο της επιστροφής ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία. Μετά από 3 ώρες έφτασαν πρώτοι στο πούλμαν  και αφού έβγαλαν τα βρεγμένα ρούχα  μας περίμεναν. Όταν και οι τελευταίοι  πεζοπόροι κατέφτασαν,  όλοι μαζί  κατευθυνθήκαμε στα θερμά  Λουτρά Κονιαβιτη κοντά στα Καμένα Βούρλα  και κάναμε μπάνιο.  Το ζεστό νερό των ιαματικών πηγών, με  θερμοκρασία 32-33 βαθμούς Κελσίου, ήταν απόλαυση, αφού  μας χαλάρωσε  και μας ξεκούρασε. Έπειτα όλοι μαζί  πήγαμε στα Καμένα Βούρλα  και, αφού τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για τη Νίκαια.