ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ «ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ»

Το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου επισκεφτήκαμε  τη φημισμένη διεθνώς περιοχή της Βάλια Κάλντα.

O Εθνικός Δρυμός Βάλια Κάλντα βρίσκεται στη Πίνδο και ανήκει στους νομούς Γρεβενών και Ιωαννίνων. Έχει συνολική έκταση περίπου 70.000 στρέμματα. Περιλαμβάνει την κοιλάδα της Βάλια - Κάλντα ( βλάχικη λέξη και σημαίνει «Ζεστή κοιλάδα», ονομάζεται έτσι γιατί έχει πολύ υψηλές θερμοκρασίες κατά την διάρκεια της ημέρας και πολύ χαμηλές κατά τη διάρκεια της νύχτας), το Αρκουδόρεμα (παραπόταμο του Αώου), τα βουνά Λύγκος και Μαυροβούνι (Φλέγκα 2.159μ) μέχρι τις κορυφές του βουνού Αυγό (υψομ.  2.177μ).

Είναι μία από τις πιο κρύες και υγρές περιοχές της Ελλάδας με πολλά χιόνια το χειμώνα και δροσερά  καλοκαίρια με αρκετές βροχές. Συνήθως το χιόνι καλύπτει τον Δρυμό από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο.  Το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την διαβίωση μιας τεράστιας ποικιλίας ειδών απ’ το ζωικό και το φυτικό βασίλειο. Η κοιλάδα καλύπτεται από πυκνά δάση Μαύρης - Λευκόδερμης Πεύκης και Οξυάς. Αποτελεί  καταφύγιο για πολλά είδη πουλιών, ανάμεσά τους και ορισμένα σπάνια αρπακτικά (γύπας- βασιλαετός) καθώς και για μεγάλα θηλαστικά (αρκούδες - ζαρκάδια-τσακάλια), που έχουν εξαφανισθεί απ’ τις περισσότερες περιοχές της Χώρας. Ολόκληρη η περιοχή αποτελεί ίσως τον πιο σημαντικό βιότοπο της χώρας μας για την καφετιά αρκούδα που προστατεύεται με ειδικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα πανύψηλα δέντρα της κοιλάδας

Την πρώτη μέρα γιορτάσαμε την Εθνική μας επέτειο στο πούλμαν, κατά τη διάρκεια της διαδρομής, με μια θαυμάσια παρουσίαση που ετοίμασε ο  Κυριάκος Νικολαΐδης  και διάβασε αποσπάσματα ο γνωστός ηθοποιός μας Γιώργος Τσιδίμης. Φτάνοντας στην Καλαμπάκα ανεβήκαμε στα Μετέωρα. Εντυπωσιαστήκαμε από το σπάνιο αυτό γεωλογικό φαινόμενο με τους θεόρατους βράχους και πάνω τους σκαρφαλωμένα τα γραφικά μοναστήρια του Μεγάλου Μετεώρου, Αγίου Στεφάνου, Βαρλαάμ και άλλα μικρότερα. Επισκεφτήκαμε τη Μ. Αγίου Στεφάνου και θαυμάσαμε στο μουσείο της,  σπάνια χειρόγραφα και ιερά κειμήλια.

Στα ίχνη της καφέ αρκούδας

Τη δεύτερη μέρα ξεκινήσαμε απ΄ το γραφικό χωριό Μηλιές για τη Βάλια Κάλντα.  Με δυο μικρά πουλμανάκια 35 άτομα ανεβήκαμε στον Εθνικό Δρυμό. Φτάσαμε στο Αρκουδόρεμα και από εκεί κάναμε μια φανταστική κυκλική διαδρομή 4 ωρών στην αρχή δίπλα στο ποτάμι και στη συνέχεια μέσα από τα πανύψηλα πεύκα που νόμιζες ότι άγγιζαν τον ουρανό. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός και όλοι μείναμε κατενθουσιασμένοι  από το πανέμορφο τοπίο. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Μέτσοβο,όπου μας περίμεναν οι υπόλοιποι του γκρούπ και αφού εφοδιαστήκαμε με Γιαννιώτικα γλυκά  επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας στη Καλαμπάκα.

Την επόμενη μέρα Σάββατο προορισμός μας ήταν το ιστορικό  Περτούλι. Κάναμε τη  πανέμορφη διαδρομή Καστανιά-Δέση-Νεραϊδοχώρι και περπατήσαμε 2 ώρες στο δάσος κοντά στο Περτούλι-Ελάτη. Το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και διασκεδάσαμε με ζωντανή μουσική .

Την Κυριακή ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας κάνοντας μια μικρή πρωινή βόλτα στα Τρίκαλα. Συνεχίσαμε προς την Καρδίτσα με προορισμό τα Λουτρά Σμοκόβου και καταλήξαμε στην Υπάτη. Εκεί  κάναμε μια μικρή διαδρομή και μετά το γεύμα  επιστρέψαμε στην Νίκαια. Ήταν μια υπέροχη  εκδρομή που θα μας μείνει αξέχαστη.