JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/ekdromi27.10.11

Εδώ και αρκετό καιρό θέλαμε να κάνουμε  τις φανταστικές διαδρομές στο Χολομώντα και στον Ίταμο. Έτσι  φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία και επισκεφτήκαμε την πευκόφυτη  Χαλκιδική, κάναμε τον  περίπλου  του Αγίου Όρους, επισκεφτήκαμε την όμορφη Ουρανούπολη και τη γραφική Καβάλα και ξεναγηθήκαμε στο σπήλαιο των Πετραλώνων και στο περίφημο Δίον Πιερίας.

Αναχωρήσαμε την Πέμπτη 27/10 για τη Χαλκιδική με δυο πούλμαν. Στις Ράχες Στυλίδας και με θέα τη Βόρεια  Εύβοια κάναμε μια στάση για το καθιερωμένο κέρασμα του « Φυσιολάτρη ». Τυρόπιτες, σπανακόπιτες , μπουγάτσες, συνοδευόμενες με λίγο γλυκό κρασί, μας έκαναν να ευθυμήσουμε.  Το μεσημέρι φτάσαμε  στους πρόποδες του Ολύμπου και ξεναγηθήκαμε  στο Μουσείο του Δίου Πιερίας. Τα πολλά αγάλματα δείχνουν ότι παλαιότερα το Δίον ήταν σημαντικός χώρος λατρείας της Αρχαίας Ελλάδας.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον όμορφα διαμορφωμένο Αρχαιολογικό χώρο δίπλα στα τρεχούμενα νερά, όπου  εκτός  από  το  ναό  του  Δία  είχαν  οικοδομηθεί  λουτρά,  σκεπαστό  ωδείο  και  θέατρο. Έκπληξη μας δημιούργησε η παρουσία ενός και μοναδικού κάστορα που αμέριμνος κολυμπούσε σε μια μικρή λίμνη, αλλά οι φωνές μας τον ανάγκασαν να πάρει μια βουτιά και να εξαφανιστεί στα γαλανά νερά της. Αργά το απόγευμα  φτάσαμε στην Ελιά Χαλκιδικής και τακτοποιηθήκαμε στο πανέμορφο παραλιακό  ξενοδοχείο ATHENA PALACE 5* . Πήραμε το δείπνο μας στον πλούσιο μπουφέ που μας είχαν ετοιμάσει  και αποσυρθήκαμε για ξεκούραση στις σουίτες μας.

Τη 2η μέρα, Παρασκευή 28 Οκτωβρίου, μετά το πρωινό, επιβιβαστήκαμε στα πούλμαν , όπου με μια μικρή ομιλία και με τραγούδια της αξέχαστης Βέμπο τιμήσαμε τη μέρα της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Οι πεζοπόροι, αναχώρησαν  για τον Χολομώντα και πραγματοποίησαν τη  μαγευτική διαδρομή Ταξιάρχης-Βράσταμα (6 ώρες).  Ένα παλαιό μονοπάτι μέσα σε πυκνή βλάστηση, που σε κάποια σημεία είχε κλείσει και, για να προχωρήσουμε, έπρεπε να επιστρατεύσουμε ... το κλαδευτήρι για τη διάνοιξή του.

Οι τουρίστες  συνέχισαν   για  Ουρανούπολη από όπου ξεκίνησε  ο περίπλους  του Αγ. Όρους μέχρι τη Νέα Σκήτη, περίπου 3 ώρες. Ο καιρός πολύ καλός, η θάλασσα ήρεμη και η θέα των μοναστηριών του Αγίου Όρους από το καραβάκι  φανταστική.   Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για δείπνο και ξεκούραση.

Το Σάββατο  29/10 αναχωρήσαμε   για  Μαρμαρά, από  όπου οι  πεζοπόροι  έκαναν   μία  πανέμορφη διαδρομή ως τον Παρθενώνα, διάρκειας 3 ωρών. Μαζί μας ήρθε,  για να μας οδηγήσει στα μονοπάτια ο Γιώργος Δαυιδόπουλος από τον ορειβατικό της Θεσσαλονίκης. Ανηφορίσαμε κατά μήκος μιας ρεματιάς, επισκεφτήκαμε τον παλαιό νερόμυλο και μέσα από το υπέροχο πευκοδάσος φτάσαμε στο χωριό Παρθενώνας. Στη διαδρομή μας δεν παραλείψαμε να τιμήσουμε τα νοστιμότατα κούμαρα και να απαλλάξουμε έτσι από το βάρος τους τις καταστόλιστες κουμαριές. Περπατήσαμε το όμορφο χωριό του Παρθενώνα  και, αφού κεραστήκαμε με τσίπουρο και μεζέ  από τη Δέσποινα που είχε τα γενέθλιά της πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Φτάσαμε στο Μαρμαρά, από όπου μας πήρε το πουλμανάκι του ξενοδοχείου και επιστρέψαμε στην Ελιά.

Οι τουρίστες  επισκέφτηκαν την όμορφη Καβάλα.  Αξιόλογα   μνημεία  με  πανοραμική  θέα  του  λιμανιού  και  της  πόλης  είναι  το  κάστρο  και   το  Ιμαρέτ,  το  πελώριο  φτωχοκομείο  που  ίδρυσε  ο  Αιγύπτιος  κατακτητής  Μεχμέτ  Αλή  πασάς.  Σήμερα  στο  Ιμαρέτ  στεγάζονται  πολυτελείς  καφετέριες.  Η βραδιά μας έκλεισε με διασκέδαση στο ξενοδοχείο με χορό και  μουσική και διάφορα δρώμενα…

Την τελευταία  μέρα  30/10 επισκεφτήκαμε το   περίφημο  σπήλαιο των   Πετραλώνων  με τα σπάνια ευρήματα που  ανακαλύφθηκε  το  1959  τυχαία  σε  μια  προσπάθεια  των  ντόπιων  να  βρουν  νερό.  Μέσα  στη  σχεδόν  κατανυκτική  ατμόσφαιρα  του  σπηλαίου  είδαμε  το  χώρο  όπου  βρέθηκαν  οστά  αίγαγρων,  λύκων,  αρκούδων,  υαινών,  ρινόκερων  και  λιονταριών.  Το  σπουδαιότερο  βέβαια  από όλα είναι  το  κρανίο  του  αρχανθρώπου,  που  χρονολογείται  γύρω  στο  250.000 π.Χ.  αντίγραφο του οποίου βρίσκεται στο   παρακείμενο  μουσείο. Στη συνέχεια μέσω Θεσσαλονίκης και αφού κάναμε μια μικρή στάση για φαγητό στην όμορφη παραλία της  Μεθώνης  επιστρέψαμε στη Νίκαια.

Ήταν μια πλούσια  και για όλα τα γούστα εκδρομή που θα μας μείνει αξέχαστη.  Σε αυτό συνέβαλαν  ο καλός καιρός , η άριστη οργάνωση από τον αρχηγό μας και βέβαια η καλή παρέα.